lauantai 4. helmikuuta 2012

Luku 14
Kirjeitä rakkaille

Äiti!
Et ole jutellut minulle vielä mitään. Siskoani olit koskettanut olkapäästä, kun hän oli tiskaamassa. En ole kuullut mitään sinusta sen jälkeen, kun kuolit kaksi vuotta sitten. Rakastan sinua valtavasti! Sain sinulta niin paljon! Sinulla oli tämä sama tauti kun minulla, sinun oli annettava periksi kaksi vuotta sitten. Rakas äitini, et ole vielä kutsunut minua sinne sinun luoksesi. Tulkitsen tämän niin, että minun aikani ei ole vielä tulla sinne missä sinä olet. Äiti, oletko nähnyt kummitätiäni? Joko tapasit oman äitisi - sitähän sinä niin odotit?

Isä!
Voi, rakas isä! Sinä et vielä tiedä mitään tästä minun sairaudestani. Sait itse sellaisen sairaskohtauksen viisi vuotta sitten, että sinulla ei ole välttämättä ole enää kykyä ottaa vastaan huolta nuorimmasta lapsestasi. Minä pärjään kyllä, älä huolehdi! Tulen pian käymään, voi hyvin!

Siskoni ja veljeni!
Älkää uskokokaan, että vielä minusta pääsette! Meidän vanhempamme ovat tehneet niin paljon oikein, että meistä tuli toistemme läheisimmät ystävät. Rakkaimmat ja arvokkaimmat. Me olemme rautaa yhdessä! Vaikka minä olen se iltatähti, ette koskaan polkeneet minua. Korvasitte monesti vanhempiani, joilla ei välttämättä enää riittänyt energiaa kasvattaa sitä nuorinta. Haluan jakaa teidän kanssanne vielä monta monituista iltaa mökin pihalla, syysiltojen hämärissä kynttilän valossa, laivaristeilyillä ja perhejuhlissa!

Lapseni!
Kulta rakas, äiti on tässä nyt ja aina! Olet täyttänyt suurimmatkin, salaisimmatkin toiveeni. Olin aina toivonut omaa lasta, ja siinä sinä nyt olet, suloisena ja täydellisenä! Sinut on marinoitu rakkaudessa näiden vuosien saatossa, joten uskon, että olet saanut hyvät, ensimmäiset eväät elämääsi. Luotan ja uskon sinuun!

Mieheni!
Olet loistava tuki ja turva minulle, suurin rakkauteni, paras ystäväni! Tahdon elää kanssasi vielä iäisyyden. Haluan seota kanssasi vielä myös pienistä lapsenlapsista, eli elämä yhdessä jatkuu... jatkuuu... Matkustamme yhdessä vielä maailman ääriin - olet parasta matkaseuraa! Haluan jakaa kanssasi vielä niin monta seikkailua, ettet arvaakaan!

Ystäväni!
Meillä on vielä niin paljon koettavaa ja juteltavaa yhdessä, että tämä ei jää tähän! Henkevät keskustelut, baari-illat karaokeineen, taidenäyttelyt, leivoskahvit, kiireettömät lounaat, kenties vielä festarikeikat... niitä vielä paljon lisää! Täältä tullaan, eikä vauhtia puutu!



3 kommenttia:

  1. Voi Tiina mitä tekstiä<3<3<3Haleja,haleja ja haleja!Sulla on sana ja ajatukset hallussa todellakin,käyt läpi tosi voimakkaita tunteita!

    VastaaPoista
  2. Ihania, positiivisia kirjeitä! Jaksamista hankaliin hetkiin - kyllä se siitä kirkastuu!

    VastaaPoista
  3. Kristiina! Kirjoitat ihanasti. Symppaan ja tsemppaan. Samassa veneessä ollaan, sinä vähän pitemmällä hoidoissa, minulla vasta yksi R-chop takana. Bloggaan siis Terve24.fi ja Kimallus-sivustoilla.
    Onko sinulla siis levinneisyysaste tuo IIIB? Mulla ei levinneisyys siis vielä selvillä tarkoin. Gradus on 3B. Onko sulle graduksesta mitään sanottu? Mulle kerrottu, että tämä gradus on aggressiivinen, nopeakasvuinen ja hyvin lähellä ja hoidollisesti sama kuin hodgkinin lymfoomista suurisoluinen b-solulymfooma. Kirjoittelemisiin! Jaksetaan me!

    VastaaPoista